Länk till startsidan

Upphandling och inköp

Ale kommuns verksamheter ansvarar för sina inköp med stöd av en central upphandlingsenhet som tecknar avtal för varor, tjänster och entreprenader.

Kontakta upphandlingsenheten

Upphandlingsenheten fungerar som projektledare i en upphandlingsprocess, där verksamheten är kravställare och medverkar under hela processen.

En upphandling kan resultera i ett ramavtal, objektsavtal eller leveransavtal som verksamheterna nyttjar för sina inköp.

Lämna anbud

Alla är välkomna att lämna anbud till Ale kommun. Upphandlingarna annonseras i godkända annonsdatabaser för upphandling inom offentlig sektor. Läs alltid igenom förfrågningsunderlaget och var noga med att lämna alla uppgifter som efterfrågas.

Kommers annons

När Ale kommun köper produkter och tjänster följer vi upphandlingslagen. Våra upphandlingar annonseras på Kommers annons, en annonsdatabas för offentliga upphandlingar i Sverige.

Kommers Annons Länk till annan webbplats.

Har du frågor om hur vi arbetar med upphandlingar? Kontakta upphandlingsenheten via kontaktcenter på telefon 0303-70 30 00 eller e-post kommun@ale.se.

Inköp, regler och policy

Ale kommuns upphandlingspolicy och antagna riktlinjer reglerar kommunens arbete med upphandlingar.

Lagen om offentlig upphandling reglerar hur en upphandling ska genomföras.

Det finns flera statliga myndigheter som ansvarar för olika frågor som rör inköp och upphandling för offentlig sektor.

Kontakt

Kontaktcenter

Telefon 0303-70 30 00

E-post upphandlingsenheten@ale.se

Upphandlingschef

Ann Linde Koolman

Telefon 0303-70 32 98

Upphandlare

Henrik Jonsson

Telefon 0303-70 32 99

Upphandlare

Ulrika Ankel

Telefon 0303-70 32 96

 

Postadress

Ale kommun

449 80 Alafors

Hitta hit

Ale torg 7, Nödinge

Uppdaterades: 6 november 2024
Informationsägare: Kommunledningsförvaltningen