Upphandling och inköp
Ale kommuns verksamheter ansvarar för sina inköp med stöd av en central upphandlingsenhet som tecknar avtal för varor, tjänster och entreprenader.
Kontakta upphandlingsenheten
Upphandlingsenheten fungerar som projektledare i en upphandlingsprocess, där verksamheten är kravställare och medverkar under hela processen.
En upphandling kan resultera i ett ramavtal, objektsavtal eller leveransavtal som verksamheterna nyttjar för sina inköp.
Lämna anbud
Alla är välkomna att lämna anbud till Ale kommun. Upphandlingarna annonseras i godkända annonsdatabaser för upphandling inom offentlig sektor. Läs alltid igenom förfrågningsunderlaget och var noga med att lämna alla uppgifter som efterfrågas.
Kommers annons
När Ale kommun köper produkter och tjänster följer vi upphandlingslagen. Våra upphandlingar annonseras på Kommers annons, en annonsdatabas för offentliga upphandlingar i Sverige.
Kommers Annons Länk till annan webbplats.
Har du frågor om hur vi arbetar med upphandlingar? Kontakta upphandlingsenheten via kontaktcenter på telefon 0303-70 30 00 eller e-post kommun@ale.se.
Inköp, regler och policy
Ale kommuns upphandlingspolicy och antagna riktlinjer reglerar kommunens arbete med upphandlingar.
Lagen om offentlig upphandling reglerar hur en upphandling ska genomföras.
Det finns flera statliga myndigheter som ansvarar för olika frågor som rör inköp och upphandling för offentlig sektor.
Kontakt
Kontaktcenter
Telefon 0303-70 30 00
E-post upphandlingsenheten@ale.se
Upphandlingschef
Ann Linde Koolman
Telefon 0303-70 32 98
Upphandlare
Henrik Jonsson
Telefon 0303-70 32 99
Upphandlare
Ulrika Ankel
Telefon 0303-70 32 96
Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors
Hitta hit
Ale torg 7, Nödinge
Uppdaterades: 6 november 2024
Informationsägare: Kommunledningsförvaltningen