Aktiviteter och mötesplatser för äldre

Är du äldre och vill komma i kontakt med andra och få en stund av gemenskap? Då är Mötesplatsen i Ale något för dig. Här erbjuds olika aktiviteter på flera platser i kommunen.

Välkommen till oss för gemenskap

Vår vision är att alla ska få möjlighet att uppleva en meningsfull stund av gemenskap. Vi vill att du alltid ska känna dig välkommen till oss och känna att vår verksamhet erbjuder spännande, roliga och meningsfulla aktiviteter.

Aktiviteter och schema

På våra mötesplatser kan du bland annat välja att delta på aktiviteter som gympa, underhållning, utflykter, resor, promenader, hjärngympa, bokcirklar, VR-glasögon och mycket mer. Kom gärna med egna förslag om vad just du vill ha för aktiviteter på våra olika mötesplatser. Din delaktighet är viktig för oss.

Aktiviteter per ort

Bohus

Plats Göteborgsvägen 217 servicehuset

Måndagar kl 10.00 Vi träffas och fikar, gör till exempel frågesporter och spelar boule.
Innehållet varierar beroende på vad gruppen önskar.

Torsdagar kl 13.00 Högläsning, vi träffas i vävsalen.
Torsdagar kl 14.00 Träning och hälsa. Innehållet varierar.

Nol

Nol Folkets hus, Noltorget 10

Måndagar kl 14.00 Jämna veckor

Träff tillsammans med vår volontär Inger Öhrn som bakar och bjuder in gäster. Vi har även hjärngympa och lättgympa tillsammans.

Nödinge

Plats Södra Klöverstigen 31

Måndagar kl 14.00 ojämna veckor.
Rörelse och träning. Vi träffas för en stunds fysisk aktivitet. Medan vädret tillåter är vi ute och promenerar, när det blir kallare och mörkare ses vi istället inomhus.

Onsdagar kl 13.00 Gemenskap, hjärngympa och musik. Vi ses och fikar, pratar, gör tex frågesport eller kluringar, och sjunger en stund tillsammans.

Älvängen

Plats Aktivitetshuset, Carlmarks väg 4

Torsdagar kl 10.00–12.00 Fysisk aktivitet, fika och gemenskap.
En mötesplats i samarbete med Ale Fritid och RF SISU

Torsdag 2 maj – Ingen träff

Torsdag 9 maj – Ingen träff ( Röd dag)

Torsdag 16 maj – Föreläsning med Gert Johansson