På ale.se använder vi kakor för att löpande förbättra webbplatsen. Du väljer själv om du accepterar kakor. Läs mer om kakor och hur du stänger av kakor i din webbläsare.
Informationen är på lättläst svenska
Skola för vuxna människor kallas vuxenutbildning.
Vuxna i Ale kan gå vuxenutbildning
på Komvux.
Du kan studera för att bli bättre på saker som
du lärde dig när du var yngre.
Du kan också lära dig helt nya saker.
På vuxenutbildningen kan du lära dig ett yrke
Det finns också kurser för dig
som kommer från ett annat land
och vill lära dig svenska.
Vuxenutbildning finns på olika nivåer:
Här nedanför finns en länk till Komvux.
Sidan är inte lättläst och öppnas i nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.
Länk till: Komvux. Ej lättläst.
Vill du veta mer?
Kontakta Komvux
på telefonnummer 0303-70 33 58.
Vi svarar gärna på dina frågor!
Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge
Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors
Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30