Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Vem får barnomsorg?

Informationen är på lättläst svenska

Barn till föräldrar som studerar,
arbetar eller är arbetslösa
får plats i barnomsorgen.

Barn som har föräldrar som är föräldralediga
för vård av ett syskon
får plats i barnomsorgen.

Sök plats fyra månader innan du behöver platsen.

Så här ansöker du om barnomsorg

Ansökan till barnomsorg gör du enklast
på internet.

En länk till ansökan hittar du här nedanför.

Länken öppnas i ett nytt fönster och är inte lättläst.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Vill du få hjälp att ansöka om barnomsorg
kan du ringa telefonnumret
som står längst ner på denna sida.

Länk till: Ansökan om barnomsorg. Ej lättläst

Vill du veta veta mer eller
få hjälp att ansöka om barnomsorg?
Kontakta vår kösamordnare
på telefon 0303-70 33 77.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

> Hitta till kontaktcenterlänk till annan webbplats

Sidan kontrollerades av:

den 2020-10-09