Ale.se använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Informationen är på lättläst svenska
Barn till föräldrar som studerar,
arbetar eller är arbetslösa
får plats i barnomsorgen.
Barn som har föräldrar som är föräldralediga
för vård av ett syskon
får plats i barnomsorgen.
Sök plats fyra månader innan du behöver platsen.
Ansökan till barnomsorg gör du enklast
på internet.
En länk till ansökan hittar du här nedanför.
Länken öppnas i ett nytt fönster och är inte lättläst.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.
Vill du få hjälp att ansöka om barnomsorg
kan du ringa telefonnumret
som står längst ner på denna sida.
Länk till: Ansökan om barnomsorg. Ej lättläst
Vill du veta veta mer eller
få hjälp att ansöka om barnomsorg?
Kontakta vår kösamordnare
på telefon 0303-70 33 77.
Vi svarar gärna på dina frågor!
Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge
Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors
Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30