På ale.se använder vi kakor för att löpande förbättra webbplatsen. Du väljer själv om du accepterar kakor. Läs mer om kakor och hur du stänger av kakor i din webbläsare.
Informationen är på lättläst svenska
I Ale kan du alltid göra något
roligt, spännande och intressant på fritiden.
Du kan gå på teater,
lyssna på musik och se på bio.
Det finns en biograf i Ahlafors
där du kan se på 3D.
I Nödinge kan du bland annat gå på lunchbio
i teaterlokalen i Ale gymnasium.
Du kan också se på glaskonst i
Glasbruksmuseet som ligger i Surte.
I Älvängen finns ett repslagarmuseum,
där kan du se och uppleva olika utställningar.
Ale har gott om vacker natur.
I Natur- och kulturguiden finns
mycket information om naturen i Ale.
Du kan hämta ett exemplar av guiden
på biblioteket eller läsa här på webbplatsen
Länken här nedanför tar dig till sidorna
om Natur- och kulturguiden.
Sidorna är inte lättlästa och öppnas i nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.
Länk till: Natur- och kulturguiden. Ej lättläst
Vill du veta mer om kulturen i Ale?
Ring kommunen på
telefonnummer 0303-70 30 00.
Vi svarar gärna på dina frågor!
Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge
Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors
Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30