Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Kultur i Ale

Informationen är på lättläst svenska

I Ale kan du alltid göra något
roligt, spännande och intressant på fritiden.

Du kan gå på teater,
lyssna på musik och se på bio.
Det finns en biograf i Ahlafors
där du kan se på 3D.
I Nödinge kan du bland annat gå på lunchbio
i teaterlokalen i Ale gymnasium.

Du kan också se på glaskonst i
Glasbruksmuseet som ligger i Surte.
I Älvängen finns ett repslagarmuseum,
där kan du se och uppleva olika utställningar.

Natur- och kulturguide

Ale har gott om vacker natur.
I Natur- och kulturguiden finns
mycket information om naturen i Ale.

Du kan hämta ett exemplar av guiden
på biblioteket eller läsa här på webbplatsen

Länken här nedanför tar dig till sidorna
om Natur- och kulturguiden.

Sidorna är inte lättlästa och öppnas i nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: Natur- och kulturguiden. Ej lättläst

Vill du veta mer om kulturen i Ale?
Ring kommunen på
telefonnummer 0303-70 30 00.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

> Hitta till kontaktcenterlänk till annan webbplats

Sidan kontrollerades av:

den