Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Vandra i Ale

Informationen är på lättläst svenska

Det finns det flera vandringsleder och
stigar där du kan vandra.
Vättlefjällsleden och Bohusleden är
två av de större lederna som
du kan vandra i Ale.

De flesta lederna är märkta med en
speciell färg eller symbol för att
du ska hitta vägen.

På sidan vandringsleder och strövområden
kan du läsa om några av de olika stigarna
du kan gå.
Sidan är inte lättläst och
länken öppnas i nytt fönster.
För att komma tillbaka till denna sidan
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: Vandringsleder och strövområden. Ej lättläst

Tänk på allemansrätten

 

Du kan gå nästan överallt i naturen.
Men det finns vissa undantag
för att inte störa eller förstöra.
Du får till exempel inte gå
på annans tomt eller
gå över planteringar.

 

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

> Hitta till kontaktcenterlänk till annan webbplats

Sidan kontrollerades av:

den 2020-10-09