Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Skidåkning i Ale

Informationen är på lättläst svenska

I Alafors finns Ales skidanläggning.
Anläggningen heter Alebacken.

Där kan du åka skidor på vintern.
Det finns två skidliftar som tar dig till
toppen av backen.
Det finns tre nedfarter att välja mellan.

På Alebackens hemsida kan du
se vilka tider skidbacken är öppen.

Länken här nedanför går till
Alebackens hemsida.
Sidan är inte lättläst och öppnas i nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: www.alebacken.nulänk till annan webbplats. Ej lättläst.

Längdskidåkning

Vill du åka skidor på längden finns
det fina skidspår i Dammekärr.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

> Hitta till kontaktcenterlänk till annan webbplats

Sidan kontrollerades av:

den 2020-10-09