Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Skidåkning i Ale

Informationen är på lättläst svenska

I Alafors finns Ales skidanläggning.
Anläggningen heter Alebacken.

Där kan du åka skidor på vintern.
Det finns två skidliftar som tar dig till
toppen av backen.
Det finns tre nedfarter att välja mellan.

På Alebackens hemsida kan du
se vilka tider skidbacken är öppen.

Länken här nedanför går till
Alebackens hemsida.
Sidan är inte lättläst och öppnas i nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: www.alebacken.nu. Ej lättläst.

Längdskidåkning

Vill du åka skidor på längden finns
det fina skidspår i Dammekärr.

Cykla nerför på sommaren

På sommaren när det inte finns
någon snö kan du cykla nerför backarna.
Det är inte alltid det är öppet för cykling
så titta gärna på Alebikeparks hemsida
innan du åker dit.

Länken här nedanför går till
Ale bike parks hemsida.
Sidan är inte lättläst och öppnas i nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sidan
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: himlabackenbikepark.se. Ej lättläst.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

Hitta till kontaktcenter   >

Sidan kontrollerades av:

den 2016-10-06