På ale.se använder vi kakor för att löpande förbättra webbplatsen. Du väljer själv om du accepterar kakor. Läs mer om kakor och hur du stänger av kakor i din webbläsare.
Informationen är på lättläst svenska
I Ale kan du bada både inne och ute.
Simhallen ligger mitt i Skepplanda.
Där finns en inomhusbassäng som
är öppen för alla.
Om du behöver lära dig att simma
kan du få gå i simskola.
Kontakta simhallen på
telefonnummer 0303-70 35 09
för att få reda på
när simskolorna startar.
I Ale kommun finns många
badplatser utomhus i sjöar.
Här nedanför finns en länk till sidan Badplatser.
Där finns information om de badplatser
som kommunen tar hand om.
Sidan är inte lättläst och öppnas i nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.
Länk till: Badplatser. Ej lättläst.
Vill du veta mer om badplatserna
så ring kommunen på
telefonnummer 0303-70 30 00.
Vi svarar gärna på dina frågor!
Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge
Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors
Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30