Ale.se använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Informationen är på lättläst svenska
Ale kommun har ett bolag som heter
Alebyggen. Bolaget sköter kommunens
bostäder och lokaler.
Alebyggen hyr till exempel ut lägenheter.
Här nedanför finns en länk till Alebyggens
hemsida.
Sidan är inte lättlästa och öppnas i nya fönster
Om du vill komma tillbaka till denna sida
så stänger du det nya fönstret.
Länk till: www.alebyggen.se. Ej lättläst.
Ale kommun äger tre bolag ihop med andra
kommuner. De tre bolagen är Grefab, Gryab
och Renova.
Grefab sköter om fritidshamnar i
Göteborgsregionen. I fritidshamnarna
kan den som har båt få en egen plats att
förvara båten på.
Gryaab tar hand om vårt avloppsvatten
och ser till att det smutsiga vattnet blir rent igen.
Renova tar hand om våra sopor.
Här nedanför finns länkar till bolagens hemsidor.
Sidorna är inte lättlästa och öppnas i nya fönster
Om du vill komma tillbaka till denna sida
så stänger du det nya fönstret.
Länkar till:
Vi svarar gärna på dina frågor!
Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge
Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors
Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30