På ale.se använder vi kakor för att löpande förbättra webbplatsen. Du väljer själv om du accepterar kakor. Läs mer om kakor och hur du stänger av kakor i din webbläsare.
Informationen är på lättläst svenska
Varje år flyttar många människor till Ale.
I Ale är det lätt att bo
och det finns mycket att göra på fritiden.
I Ale har du nära till det mesta.
Även om du bor mitt inne i centrum
är det nära till skog och natur.
Det byggs mycket nya hus och
lägenheter i Ale.
På de här sidorna kan du läsa
hur du hittar en bostad,
hur du tar hand om dina sopor
och vad du ska tänka på om du
också vill bygga i Ale.
Vi svarar gärna på dina frågor!
Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge
Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors
Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30