Ale kommuns logga
| Translate
Use Google to translate the web. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Räddningstjänsten arbetar vidare med släckningen av skogsbranden vid Skepplanda nära Stora och Lilla Iglekärr. Vattnet i ledningarna i området kan vara missfärgat på grund av att man använt mycket vatten till släckningen och då har tryckförändringen gjort att avlagringar lossat i rören. Vattnet går bra att dricka men man kan gärna spola i ledningarna så det ser mer aptitligt ut. Kommunal verksamhet som förskola och skola påverkas inte av branden utan är öppet som vanligt. För löpande info om branden se räddningstjänstens webbplats www.borf.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Lyssna på sidan Lyssna

Beställning av resa

Färdtjänstresa ska beställas i förväg. Resan ska beställas i så god tid som möjligt, dock senast en timma före beräknad avresa. Resor på sena kvällar och nätter beställs senast kl 22.00.

Behöver du resa med specialfordon där du sitter kvar i din rullstol under resan, bör beställning helst göras dagen innan för att undvika väntetid. Beställning görs hos Västtrafiks beställningscentral. Samtalet är gratis.

Kontakt

Västtrafiks beställningscentral

Telefon: 020 91 90 90

När du beställer behöver du uppge följande:

  • Vem du är och ditt personnummer och telefonnummer.
  • Om det gäller färdtjänst eller sjukresa.
  • Var du vill bli hämtad.
  • Vart du vill åka.
  • När du skall vara framme.
  • Om du har ledsagare, medresenär, egna barn eller hjälpmedel med dig.
  • Om du har ledarhund med dig.
  • Om du behöver särskild hjälp.
  • När du vill åka hem igen. Återresa kan beställas samtidigt.

Tänk på

  • Resan kan ta längre tid än beräknat eftersom flera resor samordnas.
  • Det kan bli viss förskjutning av den utlovade avresetiden. Har fordonet inte kommit 15 minuter efter utlovad avresetid så ring Synpunkten på Västtrafik.
  • Du kan inte alltid kan få en bil vid exakt det klockslag du önskar.
  • Om du flyttar från Ale kommun har kvar din färdtjänst i en månad. Sök färdtjänst i din nya kommun i god tid innan du flyttar.

Avbokning

Om en beställd färdtjänstresa inte genomförs debiteras du för utebliven ej avbokad resa.

Relaterad information

-tjänster, blanketter

  1. Till ansökan om färdtjänst

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

 

Kontaktcenter

Telefon: 0303-33 00 00
E-post: kommun@ale.se

 

Besöksadress

Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

 

Postadress

Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider

Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan kontrollerades av:

den 2017-02-27 

 

Kontakta oss


Kontaktcenter
Telefonnummer: 0303-33 00 00
E-post: kommun@ale.se
Besök: Kommunhus Nödinge, Ale torg
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kommunkarta

Karta

Klicka på kartan för att komma till en större karta.