Vi använder cookies, inklusive tredjeparts, på vår webbplats för att den ska fungera så bra som möjligt. Du kan läsa mer om hur vi använder cookies i vår cookie-policy.
Denna sida ska ses som en hjälp att "komma igång" med er förening. Här finns exempel på hur ni skriver stadgar och information om hur ni blir registrerade i kommunens föreningsregister.
1. Alla som är intresserade samlas till ett möte, där de bildar en provisorisk styrelse (interimsstyrelse).
2. En interimsstyrelse ska bestå av minst ordförande, sekreterare och kassör.
3. Interimsstyrelsens uppgift är att:
Till alla ansökningar ovan krävs ett utdrag ur protokoll eller senaste årsmötesprotokoll där firmatecknare är utsedda. Protokollen ska vara justerade och vidimerade.
När alla papper och intyg är korrekt ifyllda skickas dessa tillsammans med din registrering till Ale kommun för granskning.
Du blir därefter kontaktad för mer information.
När alla papper är inskickade och du har registrerat din förening fattar Ale kommun beslut om din förening är godkänd som bidragsberättigad förening eller inte bidragsberättigad förening.
Vi svarar gärna på dina frågor!
Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge
Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors
Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30