Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Fritidshem

Informationen är på lättläst svenska

Om du arbetar eller studerar
kan ditt barn få plats på fritidshem.

Ditt barn får då komma till fritidshemmet
före skoldagens början och
efter skoldagens slut.

Fritidshemmen är också öppna
under jullov, påsklov, sommarlov
och sportlov.

Barn i åldern 6 till 12 år får komma
till fritidshemmet.
Fritidshemmen finns ofta
i skolans lokaler.

Det kostar pengar för dig som förälder
om ditt barn går på fritidshem.

Skicka in ansökan om plats på fritidshem
till sektor utbildning.

Skicka in ansökan tre månader
innan ditt barn behöver fritidshem.

Vill du veta mer?
Kontakta sektor utbildning
på telefon 0303-70 30 00.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

 

Kontaktcenter

Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

 

Besöksadress

Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

 

Postadress

Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider

Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan kontrollerades av:

den 2019-01-10 

 

Kontakta oss


Kontaktcenter
Telefonnummer: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besök: Kommunhus Nödinge, Ale torg
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kommunkarta

Karta

Klicka på kartan för att komma till en större karta.