Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Förskoleklass

Informationen är på lättläst svenska

Barn som är sex år gamla
börjar i förskoleklass.

Barnen är i förskoleklassen
fem timmar om dagen.
Förskoleklassen finns i skolans
lokaler.

Före och efter förskoleklassen
kan barnet vara på fritidshem
om föräldrarna arbetar.

Det kostar pengar för dig som förälder
om ditt barn går på fritidshem.

Vill du veta veta mer?
Kontakta sektor utbildning
på telefon 0303-70 30 00.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

 

Kontaktcenter

Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

 

Besöksadress

Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

 

Postadress

Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider

Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan kontrollerades av:

den 2019-01-10 

 

Kontakta oss


Kontaktcenter
Telefonnummer: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besök: Kommunhus Nödinge, Ale torg
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kommunkarta

Karta

Klicka på kartan för att komma till en större karta.