Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Vilken barnomsorg finns?

Informationen är på lättläst svenska

Om föräldrarna arbetar eller studerar

Föräldrar kan välja plats åt sitt barn i förskola
om föräldrarna arbetar eller studerar.
Föräldrarna betalar avgift.


 

Om föräldrarna är arbetslösa

Barnet får plats i förskola 15 timmar per vecka.
Föräldrarna betalar avgift.


Om en förälder är ledig för vård av syskon


med barn mellan ett och tre år

Barnet får plats i förskola 15 timmar per vecka.
Föräldrarna betalar avgift.


Allmän förskola för barn
mellan tre och fem år

 


Barnet får komma till allmän förskola
15 timmar per vecka.
Förskolechefen bestämmer vilka tider ditt barn
får komma till förskolan.

 

Allmän förskola är öppen
under skolans arbetsdagar.
Allmän förskola är stängd
under sommarlov, sportlov,
påsklov och jullov.

Plats i allmän förskola kostar ingenting.

Vill du veta mer om Ales förskolor?
Kontakta utbildningssektorn
på telefonnummer 0303-70 30 00.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

 

Kontaktcenter

Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

 

Besöksadress

Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

 

Postadress

Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider

Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan kontrollerades av:

den 2019-01-10 

 

Kontakta oss


Kontaktcenter
Telefonnummer: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besök: Kommunhus Nödinge, Ale torg
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kommunkarta

Karta

Klicka på kartan för att komma till en större karta.