Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Skidåkning i Ale

Informationen är på lättläst svenska

I Alafors finns Ales skidanläggning.
Anläggningen heter Alebacken.

Där kan du åka skidor på vintern.
Det finns två skidliftar som tar dig till
toppen av backen.
Det finns tre nedfarter att välja mellan.

På Alebackens hemsida kan du
se vilka tider skidbacken är öppen.

Länken här nedanför går till
Alebackens hemsida.
Sidan är inte lättläst och öppnas i nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: www.alebacken.nulänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Ej lättläst.

Längdskidåkning

Vill du åka skidor på längden finns
det fina skidspår i Dammekärr.

Cykla nerför på sommaren

På sommaren när det inte finns
någon snö kan du cykla nerför backarna.
Det är inte alltid det är öppet för cykling
så titta gärna på Alebikeparks hemsida
innan du åker dit.

Länken här nedanför går till
Ale bike parks hemsida.
Sidan är inte lättläst och öppnas i nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sidan
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: himlabackenbikepark.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Ej lättläst.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

 

Kontaktcenter

Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

 

Besöksadress

Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

 

Postadress

Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider

Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan kontrollerades av:

den 2016-10-06 

 

Kontakta oss


Kontaktcenter
Telefonnummer: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besök: Kommunhus Nödinge, Ale torg
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kommunkarta

Karta

Klicka på kartan för att komma till en större karta.