Ale kommuns logga
Lyssna på sidan Lyssna

Om kommunen

Informationen är på lättläst svenska

I Ale kommun bor många tusen människor.
De väljer tillsammans vilka politiker
som ska bestämma i kommunen.

Här kan du läsa om hur de valen går till
och hur kommunen fungerar.
Du kan också läsa om hur kommunen får sina pengar.

Klicka på den länk du vill veta mer om.
Länkarna hittar du till i menyn till vänster.

Du kan alltid hitta tillbaka hit
genom att välja länken Om kommunen.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

 

Kontaktcenter

Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

 

Besöksadress

Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

 

Postadress

Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider

Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan kontrollerades av:

den 2019-11-18 

 

Kontakta oss


Kontaktcenter
Telefonnummer: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se
Besök: Kommunhus Nödinge, Ale torg
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kommunkarta

Karta

Klicka på kartan för att komma till en större karta.