Ale kommuns logga
  1. Information om hur Ale kommun arbetar kring coronavirus/sjukdomen covid-19 hittar du på ale.se/corona.
  1. Tisdagen den 22 juni kl. 08.00-12.00 uppdaterar vi vår e-tjänstportal. Vissa e-tjänster kommer därför inte att vara tillgängliga under dessa timmar.
Lyssna på sidan Lyssna

Publicerad:

Madelene har växlat om

Madelene Hentilä i sitt hemmakontor

Madelene Hentilä har arbetat mer än 20 år i Ale kommun. Ni kanske känner igen henne från kontaktcenter men sedan snart ett år tillbaka jobbar hon på IT-avdelningen. En bland kollegorna mycket uppskattad talang är att hon bakar fantastiskt gott julgodis.

Berätta om ditt jobb

- Jag arbetar på IT-avdelningen och där är jag ansvarig för bland annat telefonin. Det betyder, simkort, växel-hänvisningssystem (UCS), mobiler. Hitta lösningar för enheter där det kan finnas ett behov av ett annat arbetssätt med hjälp av telefoni. Arbetar även med att utveckla de delar som alla användare använder dagligen så att de är så bra och lätthanterliga som möjligt. Saker ska vara enkla och tydliga för alla.

Varför jobbar du i Ale kommun?

- För att jag bor här i kommunen. Det är nära till jobbet, inte någon direkt restid, vilket är något jag tycker är väldigt viktigt. Samt att jag vill bidra till att min egna kommun kan vara så bra som möjligt.

Varför har du valt det här jobbet?

- Detta jobb jag har nu har jag valt för att jag är för att jag tycker om att hitta lösningar.

Vad gillar du bäst med ditt jobb?

- Att hjälpa och underlätta för alla kollegor i kommunen. Att hitta lösningar som kan hjälpa kollegor så att deras arbete blir mer effektivt och lättjobbat.

Vad är svårast i ditt jobb?

- Det kan nog vara att hitta den perfekta lösningen för alla och att hjälpa alla till att få det som dom önskar utifrån de förutsättningar som finns.

Beskriv framtiden

- Jag tror att IT-avdelningen och det arbete som görs där kommer att bli större och att fler och fler kommer ha ett större digitalt behov i framtiden, vilket vi har märkt under 2020. För min egen del så kommer arbetet med service och support till alla användare att utvecklas och så även all telefoni.

När trivs du som bäst på ditt jobb?

- När jag har mycket att göra. Att ta fram nya lösningar som kan underlätta för mina kollegor och när alla jobbar tillsammans.

Vad gör dig engagerad?

- När jag kan vara med och utveckla, bidra och se att det arbete man gör hjälper enheterna och användaren till en bättre arbetsmiljö.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

Kontaktcenter
Telefon: 0303-70 30 00
E-post: kommun@ale.se

Besöksadress
Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

Postadress
Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider
Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

> Hitta hit Länk till annan webbplats.

Sidan kontrollerades av:

den