Ale kommuns logga
| Translate
Use Google to translate the web. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Besökarelänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Lyssna på sidan Lyssna

Delaktighet och inflytande

Delaktigheten i "Kommunens kvalitet i korthet" mäts på två sätt. Dels hur kommunen på olika sätt ger medborgarna möjlighet att delta i kommunens utveckling, dels hur medborgarna själva uppfattar att de har inflytande över kommunens verksamhet. Ett annat mått är hur bra invånarna uppfattar att informationen är på kommunens webbplats.

Röster från verksamheten

Cecilia Stedt, utvecklings- och förvaltningssekreterare i Ale: ”Dialog- och tillgänglighetsarbetet i Ale kommun utgör prioriterade arbetsområden med målsättningen att göra kommunens invånare mer delaktiga. Att indexvärdet för dessa mätområden fortsätter att öka är ett kvitto på att kommunens medvetna satsningar ger utdelning.”

Anne Kolni, kommunikationschef i Ale: ”Det är mycket glädjande att se att vårt arbete med ale.se ger resultat. Självklart vill vi bli ännu bättre och med hjälp av webbenkäter och SKL:s undersökning ”In­formation till alla” – gör vi varje år en åtgärdslista över vad som kan bli bättre. Detta i kombination med upp­graderingar och designförbättringar hoppas vi fortsätt­ningsvis ska leda till bra resultat.”

Här nedanför hittar du Ale kommuns resultat i Kommunens kvalitet i korthet 2016 respektive 2015 och 2014. Vad betyder färgerna?

Vad visar färgerna och pilarna?

För 2016 har grön, gul och röd markering gjorts beroende på kommunens resultat. Grön markering innebär att Ale kommun är bättre än genomsnittet i Sverige gällande denna fråga, gul markering innebär att kommunen har ett resultat något under medel och röd markering att kommunens resultat är betydligt lägre än medel. Trendpilarna visar måluppfyllelse - inte utfall.

Om du ställer din muspekare på ett mått, så kan du läsa mer om vad och hur mätningen gått till. Medel, bäst och sämst i tabellen avser det senaste utfallet.

Sidan kontrollerades av:

den 2017-04-27 

 

Kontakta oss


Kontaktcenter
Telefonnummer: 0303-33 00 00
E-post: kommun@ale.se
Besök: Kommunhus Nödinge, Ale torg 7
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kommunkarta

Karta

Klicka på kartan för att komma till en större karta.