Ale kommuns logga
| Translate
Use Google to translate the web. We take no responsibility for the accuracy of the translation.
Lyssna på sidan Lyssna

Grundskola

Informationen är på lättläst svenska


Grundskolan är till för barn mellan
6 och 16 år.

Alla barn mellan 6 och 16 år
måste gå i grundskola.
Det kallas för skolplikt.

Barnet placeras i en skola
som ligger nära där barnet bor.
Man kan få välja att gå i en annan
skola om det finns plats.

I Ale kommun finns 12 grundskolor.
Det finns en skola i nästan varje ort
och del av kommunen.

I Ahlafors finns en friskola.
Ahlafors fria skola heter den.

Här nedanför finns en länk
till kommunens grundskolor.
Sidan är inte lättläst och öppnas i ett nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: Kommunens grundskolor. Ej lättlästöppnas i nytt fönster

Vill du veta veta mer?
Kontakta sektor utbildning
på telefon 0303-33 00 00.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

 

Kontaktcenter

Telefon: 0303-33 00 00
E-post: kommun@ale.se

 

Besöksadress

Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

 

Postadress

Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider

Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan kontrollerades av:

den 2014-07-02 

 

Kontakta oss


Kontaktcenter
Telefonnummer: 0303-33 00 00
E-post: kommun@ale.se
Besök: Kommunhus Nödinge, Ale torg
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kommunkarta

Karta

Klicka på kartan för att komma till en större karta.