Ale kommuns logga
| Translate
Use Google to translate the web. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Besökarelänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Lyssna på sidan Lyssna

Grundskola

Informationen är på lättläst svenska


Grundskolan är till för barn mellan
6 och 16 år.

Alla barn mellan 6 och 16 år
måste gå i grundskola.
Det kallas för skolplikt.

Barnet placeras i en skola
som ligger nära där barnet bor.
Man kan få välja att gå i en annan
skola om det finns plats.

I Ale kommun finns 12 grundskolor.
Det finns en skola i nästan varje ort
och del av kommunen.

I Ahlafors finns en friskola.
Ahlafors fria skola heter den.

Här nedanför finns en länk
till kommunens grundskolor.
Sidan är inte lättläst och öppnas i ett nytt fönster.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: Kommunens grundskolor. Ej lättlästöppnas i nytt fönster

Vill du veta veta mer?
Kontakta sektor utbildning
på telefon 0303-33 00 00.

Kontaktcenter

Vi svarar gärna på dina frågor!

 

Kontaktcenter

Telefon: 0303-33 00 00
E-post: kommun@ale.se

 

Besöksadress

Kommunhus Nödinge
Ale torg 7, Nödinge

 

Postadress

Ale kommun
449 80 Alafors

Öppettider

Måndag-fredag
kl. 8.00-16.30

Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan kontrollerades av:

den 2014-07-02 

 

Kontakta oss


Kontaktcenter
Telefonnummer: 0303-33 00 00
E-post: kommun@ale.se
Besök: Kommunhus Nödinge, Ale torg
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kommunkarta

Karta

Klicka på kartan för att komma till en större karta.