Ale kommuns logga
| Translate
Use Google to translate the web. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Besökarelänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Meny

Lyssna på sidan Lyssna

Informationen är på lättläst svenska

Förskola, familjedaghem
och fritidshem kallas också barnomsorg.

Förskola

Barn kan gå på förskola i Ale.
Förskola kallas också för dagis.
Barnen kan börja
när de är 1 år
och gå i förskola till de är 6 år.

Familjedaghem

Det finns också familjedaghem.
Familjedaghem kallas också dagmamma.
På familjedaghem kan barn
som är mellan 1 och och 6 år gå,
och då är barnen hemma
hos en dagbarnvårdare.

För att söka om plats på
förskolan eller på familjedaghem,
ring 0303-33 03 77.

Öppna förskolan

Det finns även
öppna förskolor i Ale.

Dit kan du gå med ditt barn
om du är arbetslös, sjukskriven
eller föräldraledig.

Öppna förskolan kostar inget
och du behöver inte anmäla dig.

Fritidshem

Barn som går i skolan
kan gå på fritidhem eller
fritids som det också kallas.

Dit går barnen innan eller efter
skolan slutat för dagen.

Barnen får gå på fritidshem
från förskoleklass till
de slutar årskurs 6.

Sidan kontrollerades av:

den  

Kontakta oss


Kontaktcenter
Telefonnummer: 0303-33 00 00
E-post: kommun@ale.se
Besök: Kommunhus Nödinge, Ale torg 7
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kontakta oss


Kontaktcenter
Telefonnummer: 0303-33 00 00
E-post: kommun@ale.se
Besök: Kommunhus Nödinge, Ale torg 7
Öppettider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30
Hitta hitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kommunkarta

Karta

Klicka på kartan för att komma till en större karta.